Cinema Design: Nie olewamy miasta. KOŁO kultury miejskiej.

16 maja 2017, godz. 21.30 – 23.00

miejsce: Kontener Art

 

Poznań Design Festiwal na srebrnym ekranie. W tym roku chcemy pokazać w sprzyjających okolicznościach przyrody nadrzecznej wyjątkowe i starannie wyselekcjonowane filmy z różnych gatunków. W repertuarze znajdą się pozycje, które w ścisły sposób związane są z kwestiami projektowego wykorzystania terenów nadrzecznych, roli i potencjału rzeki w mieście czy procesami kreatywnymi wykorzystującymi ten przejrzysty żywioł. Oprócz tego w celu utrzymania homeostazy nauki i wypoczynku zaprezentujemy fabuły, które w wodnej tematyce zanurzone są w sposób nieco bardziej poetycki. W ramach wybranych projekcji przewidywane są również prelekcje lub dyskusje na temat samych filmów i tematów w nich poruszonych.

The Venice Syndrome, Niemcy 2012, reż. Andreas Pichler, 1’22’’

Wenecja jest romantyzmem; tym, czego wszyscy Europejczycy pragną, marzeniem wszystkich Amerykanów, życzeniem wszystkich Japończyków. Ale wraz z zapadnięciem zmroku najpiękniejsze miasto świata zamienia się w krainę duchów. Całe dzielnice, dawno porzucone przez swoich mieszkańców, stoją puste, ich konstrukcje dostarczają tylko mitu, aby służyć interesom biznesu. Film pokazuje, jakie życie weneckie tli się pod wizerunkiem na sprzedaż: subkultura przemysłu usług turystycznych, port dla monstrualnych wycieczkowców, który czeka na powiększenie, wreszcie rodowici wenecjanie, którzy „schodzą na ląd”, ponieważ tam gdzie żyli, nie ma już tanich mieszkań. Syndrom Wenecki jest Requiem dla wciąż wielkiego miasta. Ilustracją, jak wspólna własność staje się łupem nielicznych. Elegia do ostatnich wenecjan, ich humoru i serc.

Film w angielskiej wersji językowej

 

Akcja Nie olewamy miasta i związana z nią społeczność KOŁO kultury miejskiej skupia miejskich aktywistów, architektów, projektantów i mieszkańców. Zaprasza do dialogu wszystkich tych, dla których losy i rozwój miast – ich wygląd, architektura, a także stan czystości – są ważne. Pokazuje, że razem możemy zmieniać przestrzeń miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną, komfortową i estetyczną. W ramach akcji organizowane są spotkania, debaty, spacery architektoniczne.

Dowiedz się więcej:

https://www.facebook.com/nieolewamymiasta/

http://nieolewamymiasta.pl/

Partnerem akcji Nie olewamy miasta jest marka KOŁO, organizator konkursu architektonicznego na projekt toalety publicznej.

Dowiedz się więcej:

http://konkurskolo.pl/

www.facebook.com/KOLOzawszewdobrymstylu

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

EN

The initiative Nie olewamy miasta (“We care about the city”) and the associated community KOŁO kultury miejskiej (“Urban culture society”) is focused on urban activists, architects, designers and urban residents. We build a dialogue among all those for whom the urban affairs and development of cities – the architecture, as well as the cleanness – are important. It means that together we can change the space of the city, making it more friendly, comfortable and aesthetic. We initiate meetings, debates, architectural walks.

Learn more:

https://www.facebook.com/nieolewamymiasta/

http://nieolewamymiasta.pl/

Our partner is brand KOŁO – the organizer of the architectural competition for the design of public toilets.

Learn more:

http://konkurskolo.pl/

www.facebook.com/KOLOzawszewdobrymstylu

 

 


Cinema design

16 maja 21.30 - 23.00

Cinema Design: Nie olewamy miasta. KOŁO kultury miejskiej. The Venice Syndrome.